dinsdag 3 juni 2008

Opgeruimd staat netjes!

Voila alles is bijeengeveegd en afgevoerd. Ik moet zeggen dat die mannen van de firma Franck dat goed hebben gedaan! Geen problemen met de planning enzovoort, als alles zo vlot gaat verlopen dan kunnen we het beste hopen.


Ondertussen hebben wij ook niet stilgezeten natuurlijk en hebben we de bouw al uitgezet met wat latjes en wat koordjes. We hebben nu meteen een idee van de oppervlakte die de nieuwe woning in beslag gaat nemen. Als controle hebben we de diagonalen nagemeten en jawel,... 4 hoeken van 90°! Ben benieuwd, die van de gemeente zouden deze week langskomen om te controleren of het wel juist is uitgemeten.

Vermits we een kelder gaan plaatsen is droogzuiging noodzakelijk. Hiervoor hebben we contact opgenomen met VTS uit Ramsel. Bij het vermelden van de locatie klonk er meteen enige bezorgdheid aan de andere kant van de lijn: "mmh Putte,... ge weet toch dat daar steenbakkerijen zijn geweest, dus veel klei en toestanden kort onder de oppervlakte". "Euh ja" mompelde ik . "Ja jongen dat gaat een probleem zijn hé, we kunnen daar filters steken maar d'er zal dan niet veel gebeuren, maar kom ik zal eens langskomen voor een proefboring en dan zullen we wel zien want dat varieert daar sterk van straat tot straat, ik zal wel iets laten weten." Dit telefoontje dateert van donderdag vorige week, bleek dat die mannen de dag daarop al langs waren geweest, er zat immers een mooi gaatje met een diameter van 20 cm in de grond met wat water in op ongeveer 40 cm onder het maaiveld. Na er een keer in gekeuterd te hebben bleek het een gaatje van een dikke 2m diep te zijn. Alles OK dacht ik meteen, die mannen komen volgende week hun gerief installeren. Maandag (gisteren) toch maar eens gebeld, ge moet daar achter zitten hebben ze mij al langs alle kanten als goede raad meegegeven. Wat blijkt nu, goede stabiele grond maar niet geschikt om met filters droog te zuigen, andere oplossing noodzakelijk. Die man van VTS gaf meteen advies, graaf wat groter en een extra putje met een dompelpomp erin dat zal ook wel lukken. Ik ben benieuwd.

In ieder geval de gravers zouden op 16mei langskomen en zijn van het bovenstaand probleem op de hoogte. Maw twee weken wachten nu.

Geen opmerkingen: