dinsdag 26 augustus 2008

@ de mannen van den atletiek

De trainingen staan ondertussen op een laag pitje, tja soms moet je keuzes maken in het leven. Met pijn in het hart heb ik ook moeten afzeggen voor een aflossingswedstrijd met de supermasters van den AVZK. Ik ga er vanuit dat als ik nu enkele opofferingen maak de werken goed opschieten en dat ik me daarna weer volledig fysiek kan uitleven in mijn sport (op den bierloop van volgend jaar wil ik terug schitteren). Toch wil ik bij deze de supermasters en enkele andere jongere veulens waarschuwen dat ze niet moeten denken dat ze mij de volgende keer als ze mij toch ergens ten velde tegenkomen gaan voorbijscheuren. En wel om volgende redenen:

-ik heb altijd mijn bovenlichaamsspieren verwaarloosd, daar ben ik nu ruimschoots voor aan het compenseren

-naar de fitness gaan of krachtoefeningen heb ik nooit gedaan, nu loop ik rond met zakken cement en beklim ik ladders met en zonder gewichten in de hand

-voor het eerst in 10 jaar kom ik opnieuw in de buurt van mijn ideale wedstrijdgewicht

zo,... supermasters beware: uit het zicht wil niet zeggen uit vorm!
(p.s. ik kan mij natuurlijk ook altijd vergissen)

vanaf nu gaan we trouwens ook internationaal!

summary:
i am not running as much as before, sometimes you have to make choices in life. I feel sad that i had to turn down an offer to compete in a relay. But i would like to warn my running mates that they don't have to think they will be beating me easily in a next event for following reasons:

- now i do a full body work out several days a week, never done that before
- powertraining, climbing stairs and stuff with heavy loads
-lost a few pounds to get closer to the ideal competition weight

so supermasters beware: out of sight does not mean out of condition!
(p.s. I might be wrong of course)

from now on we go international!

3 opmerkingen:

Timothy Richmond zei

Thanks for the interpretation Jurgen. My Dutch has gone drastically down hill, and it wasn't very good to begin with. I'm a little surprised with the Olympics on that you can keep yourself from running. I'm almost out there jogging! Go Belgium! and USA! Everytime I saw Belgian athletes in the Olympics I wondered if you had run against them.

Jurgen zei

Yep, I did sometimes. But it was rather after them then against them.

Anoniem zei

Mooie blog hier Jurgen! En het ziet er allemaal goed uit! Het zou me niet verwonderen moest je me binnenkort al terug voorbij schieten, maar dan ga je verdikke terug moeten trainen zene!:-)